Andrej Šifrer pripravlja posebno izdajo antologijskega prvenca Moj žulj

Nekaj velikih glasbenih imen pripravlja svoje verzije skladb tega prelomnega albuma.

Foto: Tone Stojko

Naš legendarni in z mnogimi skladbami ponarodeli kantavtor Andrej Šifrer bo na prav poseben način obeležil 40. obletnico izida svojega prvenca Moj žulj. K sodelovanju je povabil eno imenitno tujo skupino in nekatera največja imena slovenske glasbe, ki bodo naredila svoje verzije skladb tega antologijskega albuma. Seznam vseh, ki bodo sodelovali na tem projektu, še ni dokončen. Za zdaj je potrjeno, da bodo svoje različice pripravili Siddharta, Dan D, Društvo mrtvih pesnikov, Pero Lovšin, Hamo & Tribute 2 Love, Domen Don Holc iz inde benda Koala Voice in Manouche.

No, Manouche so svojo nalogo že opravili. Single z njihovo navihano electro swing izvedbo delirijske country poskočnice Moje miške je pravkar izšel. Šifrer pa jo je premierno predvajal v Železniškem muzeju Slovenskih železnic na promociji izida skladbe Ramona, sicer najnovejšega in hkrati zadnjega singla z njegovega še vedno aktualnega lanskega albuma 40 let norosti.

Na novi izdaji bo tudi predelava skladbe Oče, ki jo je Šifrer napisal v istem obdobju, a ni bila objavljena na Moj žulj. Novi verziji bo naslov Father, izvedla pa jo bo slovita britansko jamajška skupina Musical Youth, svojevrstna in neponovljiva otroška reggae senzacija, ki je leta 1982 dobesedno osvojila svet z uspešnico Pass the Dutchie, od leta 2001 pa deluje kot duet.

Moj žulj, ki ga je Šifrer posnel leta 1977 in izdal leta 1978, je v več pogledih prelomen album slovenske glasbene scene. Okoli njegovega nastanka kroži zanimiva zgodba, katere razsežnosti boste razumeli predvsem tisti malce starejši. Šifrer je album snemal v Londonu. Zanj je prihranil 1.500 funtov, kar takrat sploh ni bilo malo. Čisto nov sloviti nacionalni avto Zastava 101 je takrat stal, preračunano iz jugoslovanskih dinarjev, približno 2,350 funtov. Težava je bila, da Šifrer toliko denarja ni mogel in smel prenesti v tujino drugače, kot da jih je pretihotapil v plastični vrečki. Da pa je denar sploh lahko držal v rokah, se ima zahvaliti, kot je zapisal na CD izdaji tega albuma, “navijaški skrbi”, ki sta jo pokazala legendarni TV urednik in režiser glasbenih oddaj Stane Sušnik in veliki filozof življenja in užitka Peter Mlakar.

Producent albuma je bil Peter Cook, takrat nadebudni tonski mojster, producent in studijski glasbenik, ki je kasneje kot tonski inženir delal tudi s takšnimi izvajalci, kot so: Shawn Mendes, Cliff Richard, The B-52’s, Graham Parker, Tracy Bonham, Nick Cave & The Bad Seeds, The Connells, Joe Jackson, Robin Trower, Murphy’s Law in mnogimi drugimi. Šifrer je v nočeh posnel album z angleško ekipo glasbenikov v slovitem londonskem studiu I.B.C. Studios, kjer so samo v letu, ko je tam delal Šifrer, v istih prostorih svoje albume ali single ustvarili tudi tako veliki izvajalci, kot so: Status Quo, Bee Gees, Rush, Manfred Mann’s Earth Band, The Ritchie Family, Hawkwind, The Rezillos, Barclay James Harvest, 10cc, Rubettes, Air Supply, Gloria Gaynor in The Steve Gibbons Band. Kar nekaj izmed teh posnetkov je danes klasika popa ali rocka.

Moj žulj je prinesel precejšen preobrat na naši glasbeni sceni. Na velike kantavavtorske albume, kot so Odpotovanja Tomaža Pengova iz 1973, V živo Tomaža Domicelja iz 1977 in Kje so tiste stezice Aleksandra Mežka iz 1977, ki so temelj slovenskega kantavtorstva, se je vse do izida albuma Moj žulj gledalo kot na nekaj obrobnega, podzemnega, obvezno protestniškega in na nek način elitističnega.

Šifrer pa je poleg poetičnih skladb literarne vrednosti, kot je Stoj Marija, zagotovo ena najlepših slovenskih kantavtorskih pesmi vseh časov, v ta izraz prinesel tudi obilico poljudnosti, ljudske in podeželske metaforike, ironije in humorja in pri tem ni bil nikoli banalen ali cenen. Ta, nekoliko bolj sproščen in vsekakor drugačen, a nič manj kakovosten način podajanja so kasneje povzeli tako tisti najbolj komercialni slovenski kantavtorji, ko je Marijan Smode, kot tudi tisti zahtevnejši in bolj profilirani, kot sta Adi Smolar ali Iztok Mlakar.

Predvsem pa je album Moj žulj odlično sprejelo občinstvo in kantavtorstvo je praktično čez noč postalo integralen in zelo pomemben del glavne slovenske glasbene scene.
 

Marko Vuksanović, frontman skupine Avtomobili, bo izdal pesniško zbirko
Koroški basovski virtuoz Tilen Hudrap postal član slovitih nemških metalcev U.D.O.
Kiosk HmHm na:

Like Kiosk HmHm