Ariana Grande – Dangerous Woman (2016)

TIP: Prava akademija sodobnega, ultra-modernega popa.

Ariana-Grande---Dangerous-Woman-(2016)

Dvaindvajsetletna Ariana Grande je ena največjih pop zvezdnic tega trenutka. Zaslovela je v najstniških televizijskih šovih. Že kot mladostnica je delovala skrajno profesionalno, kot glasbenica pa si je hitro pridobila sloves vsestranske pevke izjemnih glasovnih sposobnosti. Zato jo mnogi, ne brez razloga, primerjajo z Mariah Carey.

Dangerous Woman je njen tretji album. Ariana pa je na njem zbrala vse najboljše z izjemno uspešnih predhodnikov, hkrati pa je dala dodala tudi nekaj presenečenj in novosti. Tokrat je sodelovala s celo vrsto izjemnih skladateljev in producentov. Če malo poguglate navadno v ozadju skrita imena, kot so Savan Kotecha, Alexander Kronlund, Ilya Salmanzadeh, Peter Svensson, Chloe Angelides, Khaled Rohaim, Nicholas Audino ali Lewis Hughes, boste hitro ugotovili, da je bilo v zadnjih nekaj letih le malo svetovnih pop, r’n’b in tudi rap uspešnic, pri katerih vsaj eden izmed njih ni imel prstov vmes. To pa še zdaleč ni seznam vseh avtorjev, ki so dali svoj prispevek k temu albumu. Tu je še kopica drugih skladateljev, kot soavtorji pa se pojavljajo tudi imenitni gostje Nicki Minaj, Lil Wayne, Macy Gray in Future.

Ariana je v svoji kratki karieri pela že marsikaj in zdi se, da so avtorji njeno vsestranskost in odprtost tokrat še posebej dobro izkoristili in prispevali praktično kakršnekoli skladbe, brez kakšnih slogovnih ali tehničnih omejitev. Tako je nastal praktično popoln pop album, ki je za povrh še super-moderen in tehnično in aranžmajsko naravnost spektakularen. Na albumu ni niti ene skladbe, ki bi bila mašilo, tako se izplača kupiti kakšno od številnih razširjenih izdaj tega albuma. Čisto vse skladbe imajo tisti potencialni naboj uspešnice, za kar v popu pravzaprav gre, poleg tega pa so slogovno zelo različne, kar pri današnjih pop albumih ni ravno pogost pojav. Tako na albumu najdete vse mogoče – od starinskih popevk do prefinjenega EDM-a, od plesnega popa do skoraj (t)rapovskega R&B-ja, od funka do izjemnega pop rocka (naslovni hit singel, op.), od na novo definiranega soula in urbanega popa do moderniziranega reggae popa, da o raznih retro izletih v skoraj futurističnih produkcijskih okoljih sploh ne govorimo.

Poleg tega album ne zveni tako “zavzeto ameriško” in ima neko univerzalno noto, s katero se lahko istovetijo zelo različna kulturna okolja. Zato ne preseneča, da je album, ki je v ZDA prišel do drugega mesta, osvojil vrh britanske, nizozemske, avstralske, italijanske, tajvanske, irske in še katere lestvice. Tudi na Japonskem Ariani še ni šlo bolje.

Dangerous Woman je pop album z veliko začetnico, poln izvrstno napisanih, narejenih in izvedenih skladb, ki v marsičem kaže, da se je pop izvlekel iz krize in da ta trenutek praktično v nobeni drugi zvrsti ni toliko dobrih skladateljev, aranžerjev, producentov in tudi izvajalcev. Tako se kaj lahko zgodi, da bo pop prvič po začetku osemdesetih let prejšnjega tisočletja spet premikal meje glasbene miselnosti, saj Dangerous Woman še zdaleč ni edini odličen pop album ta hip.
 

Stray Train, slovenski bend na svetovni rock sceni
Eric Clapton gost na novem albumu The Rolling Stones
 

Kiosk HmHm na: