Mariah Carey – Caution (2018)

TIP: Daleč najmirnejši album velike pop dive.

Mariah Carey je ena največjih in najuspešnejših pop pevk vseh časov. Prodala je več kot 200 milijonov plošč in je lastnica številnih rekordov, ki jemljejo dih. Mariah je v Guinnessovo knjigo vpisana kot pevka z največjim glasovnim razponom (pet oktav, op.). Med zares številnimi drugimi dosežki, omenimo še, da je z 18 skladbami na prvem ameriške lestvice tamkajšnja najuspešnejša solistka vseh časov (vključeni tudi moški izvajalci, op.).

48 oziroma po drugih podatkih 49-letna pevka je imela burno kariero. Z istoimenskim prvencem je sesula pop sceno po svetu tako z izjemno napisanimi klasičnimi pop skladbami, kot tudi s fascinantnim petjem. Glavni tvorec njenega uspeha je bil Tommy Mottola, eden največjih mogulov glasbene industrije, ki je kmalu postal tudi njen soprog. Motolla, ki je že med snemanjem prvenca takoj nagnal glavnega skladatelja in “zasebnega konkurenta” Bena Marguliesa, je tudi na naslednjih, giga-uspešnih, a ne vedno tako zelo kakovostnih albumih dobesedno držal Mariah v vodah predvidljivega, tradicionalnega, vendar ne povsem zastarelega, sredinskega, belega popa.

Po ločitvi je Mariah “vzcvetela” in se osvobodila kot ženska. Tradicionalne popevke je zamenjala s takrat nastajajočim novim komercialnim rapom in tršim, zahtevnejšim urbanim R&B-jem. Začela je sodelovati s top zvezdniki hip hopa, kot bi hotela še “ekstra” nagajati svojemu nekdanjemu, veliko starejšemu možu. Pri tem je bila tudi komercialno zelo uspešna. Imela pa je nekaj zelo hudih osebnih kriz in čustvenih zlomov. Glasbeno pa vse do danes ostaja bližje sodobni ameriški R&B in hip hop produkciji, kot pa tradicionalnemu popu, s katerim je zaslovela.

Caution, ki je njen petnajsti album, se precej razlikuje od njenih prejšnjih albumov. Mariah, ki je že z naslovi nekaterih svojih prejšnjih albumov nazorno opisala, kaj nas čaka, je tudi tokrat z naslovom povedala praktično vse. Prav vse skladbe na albumu so bolj ali manj počasne, baladne, narejene v maniri sodobne pop, R&B in rap produkcije. Tokrat ni prav nobenih odstopanj ali kakršnihkoli poskusov. Skladbe zvenijo zelo prijetno, blago in svileno nežno. Nekateri zvezdniški rap gosti in drugi imenitni novodobni skladatelji, ki so znani po precej bolj energičnih nastopih ali izdelkih, so na tej plošči popolnoma podrejeni temu ležernemu vzdušju in zvenijo kot krotki kužki za popestritev ozadja. Mariah seveda poje lepo in z veliko občutka, a tudi premočrtno, vsaj za njena merila. Le enkrat malce namigne, kaj zmore. Kljub precej barvitim in raznolikim orkestracijam je skoraj 40 minut zdržnega poslušanja tako upočasnjenega tempa kar precejšen izziv, čeže ne kar napor.

Po katastrofalnem neuspehu kar orto rap predhodnika Me. I Am Mariah… The Elusive Chanteuse izpred štirih let je Mariah ne tem albumu šla v drugo skrajnost, ki ji verjetno ne bo prinesla kaj bistveno večjega uspeha. Da je Mariah na tem albumu preveč preračunavala, je začutilo tudi občinstvo in Caution je v ZDA debitiral “samo” na 5. mestu. Drugod po svetu pa mu gre še precej slabše. Za razliko od predhodnika, tega albuma ni podprla niti kritika.

Tako bi predlog za naslov naslednika bil Spontaneity, saj je le spontanost tista, ki nazadnje šteje in naredi razliko med zelo dobrim in izjemnim. V današnjih časih bo Mariah kljub vsej svoji veličini in slavi težko dobila milijon dolarjev samo za oglaševanje, kot jih je za svoj sloviti prvenec. Pa še to bi bilo brez prave vsebine verjetno bistveno premalo.

Original Disco Party
Ta petek: Total Rock DJ Party pred in po koncertu Seven Days In May
Kiosk HmHm na:

Like Kiosk HmHm