Paul McCartney – Egypt Station (2018)

TIP: Zato je najuspešnejši skladatelj popularne glasbe.

Britanski glasbenik in skladatelj Paul McCartney je tisti, ki je še kot član The Beatles postavil temelje tega, čemur danes rečemo, songwriting, kar bi po naše z muko prevedli, kot spretnost in umetnost skladanja oziroma pisanja pesmi. Še preden je kot solist napisal še številne velike in zelo popularne skladbe, so ga oklicali za najuspešnejša skladatelja popularne glasbe. Yesterday, ki jo je napisal za The Beatles, je predelalo več 2.200 izvajalcev in velja za morda celo najuspešnejšo skladbo vseh časov.

Tudi po razpadu slavne četverice leta 1970 je McCartney v sedemdesetih navduševal z danes kar po krivici zapostavljeno zasedbo Wings, eno najboljših easy / pop rock skupin, s katero je posnel slovito Mull of Kintyre, prvi single, ki so ga v Veliki Britaniji prodali v več kot milijon primerkih. Do izida dobrodelnega singla Band Aid Do They Know It’s Christmas? in ponovne, prav tako dobrodelne ponovne izdaje klasika Queen Bohemian Rhapsody je bil tudi tamkajšnji najbolje prodajani single vseh časov. Ta ovinek v recenziji, le za zaradi predstave, kako velik avtor je McCartney.

V osemdesetih je McCartney izdal nekaj izvrstnih, bolj pop obarvanih samostojnih albumov in blestel v spektakularnih duetih z Michaelom Jacksonom in Steviejem Wonderjem. V devetdesetih pa je predstavil nekaj izvrstnih, bolj kanavtorsko usmerjenih pop rock oziroma rock albumov. Kasneje je se lotil tudi pisanja klasične, eksperimentalne in elektronske glasbe. Vedno pa je blestel z izjemno napisanimi skladbami.

Slednje velja tudi za njegov aktualni album Egypt Station, ki je sijajno delo in zagotovo njegov najbolj raznolik album. McCartney na Egypt Station spomni na marsikateri veliki trenutek svojega ustvarjanja, vendar pri tem ne banalizira svoje preteklosti. Tako je na albumu slišati nekaj skladb, ki imajo izrazit zven The Beatles. Tu so spet tista hipnotična večglasja, pa tiste nenadkriljive honky-tonk oziroma tack klavirske skladbe, pa barviti godalni ali pihalni aranažmaji in nenazadnje tudi tista naverjetno preprosta in vedra (pol)akustika, ki (še) vedno takoj prevzame. Ne manjkajo pa niti tiste bolj na riffu narejene skladbe, po katerih še že več kot kot dve desetletji zgleduje tri četrtine takšnih in drugačnih brit pop bandov. Poleg tega je na albumu tudi precej pop rock večplastnosti, ki je krasila Wings, pa tudi nekaj namigov in bleščeče zvočnosti, ki so zelo blizu tistega, kar je McCartney počel v desetletjih, ki so sledila. Poleg vsega tega je na tem skoraj uro dolgem albumu še nekaj sladic, izmed katerih izstopajo izvrstna kitarska funk rock skladba, narejena v maniri osemdesetih, naslovna latino ekstravaganca in dve nekoliko daljši, skoraj progressive skladbi, dramatični kot Live Let Die (ja, to je tista od Wings, ki jo danes večina pozna v izvedbi Guns N’ Roses, op.), a še bolj večplastni in sestavljeni iz še več sklopov, izmed katerih bi bil lahko skoraj vsak skladba zase. Nekakšen skupni imenovalec vsem skladbam pa je zelo prefinjen, a izrazit rockerski pridih.

Kljub temu, da je slišati marsikaj iz preteklosti, nove skladbe zvenijo brezpogojno moderno in v precejšnji meri odsevajo čas, v katerem so nastale. V eni je McCartney celo uporabil zadnje leto ali dve sila trendovske “helijske” synth vokale. Tudi s tem kaže, da hoče biti tu in zdaj.

Egypt Station je veličasten še zaradi dveh stvari. McCartney po vseh desetletjih še vedno strmi po tem, da naredi uspešnico, in po vseh letih je še vedno tisti, ki “rad napiše” še eno ljubezensko ali mirovniško “pop pesem”, kot je John Lennon rad označeval njune stvaritve.

Egypt Station ima duh preteklosti. Skladbam se sliši, da so bile narejene brez velikega kompliciranja in dolgotrajnih priprav. Tudi zaradi te distance, totalne nepretencioznosti in spontanosti, ki jo današnja produkcija na najvišji ravni negira na vsej črti, ta album zveni tako drugače, a hkrati tako prijetno in mamljivo. Hkrati pa poraja veliko razmišljanj o tem, kam je skrenila današnja glasbena ustvarjalnost oziroma k čemu bi se morala vrniti.
 

Koroški basovski virtuoz Tilen Hudrap postal član slovitih nemških metalcev U.D.O.
Umrl je Charles Aznavour, morda najpomembnejši francoski šansonjer
 

Kiosk HmHm na: