Post Malone – Beerbongs & Bentleys (2018)

TIP: To sta zvok in vibracija današnjega (urbanega) popa v tujini, pri nas pa …

Post Malone je najnovejša pop atrakcija ameriške (urbane) pop scene. Čeprav ima šele 22 let, ni od včeraj. Za sabo ima že dvakrat platinasti prvenec Stoney iz leta 2016, nekaj spektakularnih sodelovanj in seveda za današnji uspeh nujno potrebnih mixtapeov in zelo gledanih YouTube posnetkov.

Novi album Beerbongs & Bentleys predstavlja vse tisto, za čemer strmi današnja ameriška in v precejšnji meri tudi svetovna pop produkcija. Njegove skladbe, ki jih je na tem albumu kar 18, so super-moderni, izjemno domišljen in pazljivo strukturiran raperski R&B, pri čemer je (na)govor vedno “vljuden” in nikoli napadalen, moderno soulovska zvočnost pa nikoli patetična ali osladna, ampak vedno naravnana na maksimalno prijetne harmonije, pristno energijo in tisto toplino, ki jo da lahko le R&B. Poleg tega Malone, ki se je odločil, da bo poklicni glasbenik, ko je bil še član metalcore benda, v svojo glasbo vpleta tudi kanček zvočnosti novega ameriškega rocka in countryja zvočnosti. Na drugi strani pa se rad sprehodi po trap ritmiki, sodobni elektroniki in kvazi EDM skladnji ter tistemu navidez zamegljenemu in zasanjanemu, ta trenutek zelo aktualnemu cloud rapu. Vmes pa preseneti z odlično akustiko, nažgano z auto-tune efektom.

Post Melone je odličen tako kot pevec in tudi kot raper. Podobno kot pri glasbi je tudi pri svojem petju varčen in funkcionalen. Drži se pravila, da je boljše malo manj kot malo preveč. Z dodatnimi vokalnimi akrobacijami pa so mu na Beerbongs & Bentleys pomagali zvezdniki, kot so Swae Lee, 21 Savage, Ty Dolla $ign, Nicki Minaj, G-Eazy in YG.

To žametno vibracijo in brezhiben tok, ki v naših logih (kljub uspehu nosilnega singla Rockstar, op) postaja vse večja eksotika še poudarja izvrstna produkcija, ki je čista, mehka, barvita in tudi presenetljivo energična.

Edino, kar na temu fancy albumu ni “najnovejše in po zadnji modi”, je tista zdaj že kakih šestdeset let stara želja ustvariti univerzalni in brezčasni album, ki deluje od vsaki priložnosti – kot prijetna kulisa ali ob zbranem poslušanju, poslušanju v dvoje, v avtu, v pisarni, na partyih, na sprehodu, na potovanju, ob nočnih obhodih … In prav na tej točki je Malone uspel kot nihče že dolgo ne. Na albumu, ki sicer ni posebej revolucionaren, vse teče kot namazano in ima težo in tudi neko trajnejšo vrednost. Res da Malone uporablja super-moderno glasbeno govorico, a Beerbongs & Bentleys ima vso privlačnost in prepričljivost, ki odlikuje tiste večne pop albume. To so prepoznali tudi poslušalci. V ZDA je album že drugi teden na prvem mestu. Malone pa je prvi izvajalec, ki mu je letos večkrat uspelo osvojiti vrh lestvice največjega glasbenega tržišča na svetu. Številka ena pa je bil do zdaj še v desetih drugih državah. A vseeno se zdi, da se je zgodba tega albuma šele dobro začela.
 

Jan Plestnjak in Challe Salle priredila pravo slavje za oboževalce
Izrael zmagal na Evroviziji 2018, Lea Sirk 22.
 

Kiosk HmHm na: