Werefox – Das Lied der Maschinen (2016)

TIP: Eden redkih slovenskih alter rock albumov na svetovnem nivoju.

Werefox---Das-Lied-Der-Maschinen---cover

Pred tremi leti je takrat novonastala prekmurska alter rock super-skupina Werefox (naveza Psycho-Path – Manul – Bekko – Kleemar – Sphericube – Lollobrigida) s prvencem I Am Memory postavila zelo visoka merila avtorskega sodobnega kitarskega alter rocka in to ne samo v slovenskem okvirju. Kvartet je z zelo funkcionalnimi, a zato toliko bolj učinkovitimi kitarskimi riffi, skrajno efektno ritmiko in hladnim intelektualizmom, a hkrati čutno interpretacijo izvrstne pevke Melanije Larise Fabčič – Melée, nazorno pokazal svojo izrazno moč in za naše razmere presenetljivo široko videnje alternative žanra.

Če je bil prvenec spontan, če že ne mestoma kar nekontroliran in vsekakor zelo uspel poskus definiranja izraza nove zasedbe, potem je Das Lied der Maschinen predvsem zelo premišljen in do potankosti izdelan album. Z drugimi besedami, Werefox so preveč izkušeni in karakterno drzni, da bi se zgolj držali že ustaljene prakse ustvarjanja. Tako so na novem albumu do kraja izpilili tisto bazično zvočnost, ki jo lahko daje klasična alter trio zasedba in prepričljiv ženski vokal (na dveh skladbah gostuje še ena velika slovenska alter pevka, Mojca Krevel iz Niowt). Nasproti temu pa so postavili zasanjane in mistične zvočne podlage, ki še zdaleč niso brez energije, kot bi lahko to kdo pomislil. Werefox se slogovno sprehajajo od čistega garažnega kitarskega alter rocka in samosvojega post-rocka s koreninami nekje v devetdesetih in vse do samosvoje artistične ekspresivnosti in zelo modernih alter praks, kjer so v ospredju produkcija, izpostavljeni aranžmajski prijemi in barvitost zvoka. Bendu pa je uspela še ena velika stvar, zahtevnim skladbam je vtkal obilo spevnosti in melodije, tako da je celotna plošča nadvse prijetna za poslušanje in v tem pogledu nudi skoraj pop ugodje.

Das Lied der Maschinen je album svetovih standardov in se zlahka kosa s tovrstnimi evropskimi in anglo-ameriškimi izdelki. S takšno kombinacijo umetniške drznosti, izrazne samosvojosti, popolnega obvladovanja obrtniških spretnosti (kar je v naših (tudi alter) logih največji problem)) in tako sijajnim albumom, kot je Das Lied der Maschinen, bi bend, če bi izhajal iz kakšnih drugih okolij, zagotovo dosegel svetovno slavo.

Le trojca v "najslavnejši" zasedbi Guns N' Roses
Razpis za 2. SubArtov filmski festival
 

Kiosk HmHm na: